Student

    Jag går introduktionskursen i media och kommunikation som ingår i media och kommunikations- programmet. Jag vill gärna komma in på programmet istället för att läsa kurserna separat för att ha en garanterad plats på alla kurser. Tänker att jag ska söka programmet då jag förstått det som att jag kan komma in på termin två om det finns plats till våren. Tänker att jag i ansökan ska lägga programmet på första plats och fortsättningskursen på andra plats. Om jag skulle komma in på programmet men att det inte finns plats i termin två, blir jag då struken från kursen som jag hade på andra plats? Hoppas du förstår min fråga! Tack för hjälp

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej M,
    kan tyvärr inte svara på din fråga. Du beskriver en ovanlig situation (ovanlig för oss som inte jobbar med administration kring antagning till utbildningar). Jag gissar på att din fråga handlar om studier på högskola-universitet (och inte på t.ex yrkeshögskola). Inom yrkeshögskola finns numera också både kurser och program, så jag är osäker på vilken studieform som din fråga handlar om.
    Om din fråga handlar om antagning till ett program på högskola eller universitet, då är det www.antagning.se som administrerar antagningen och du kan ringa tel.nr 0771-550720 på vardagar kl.9-16. Det är möjligt att du även kan få svar från en studievägledare som jobbar på den institutionen där programmet ges.
    Lycka till med dina studier och med annat!