Nina
    Hej

    Jag har studerat till kvalificerad fastighetsmäklarassistent genom Mäklarsamfundet, har sedan 7 år tillbaka arbetat som fastighetsmäklarassistent. Vill nu studera till fastighetsmäklare och undrar följande. Under min fastighetsmäklarassistentutbildning läste jag kurser som civilrätt, juridik, fastighetsförmedling osv. Kan man räkna av de poäng av utbildningen till fastighetsmäklare? Kan jag dra någon nytta av min tidigare utbildning och erfarenhet i branschen?
    Mvh, Nina

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du kommer in på en mäklarutbildning så bör det ju finnas möjlighet att validera de kurser du läst. Kontakta lärosäten där mäklarutbildningen finns och gör en förfrågan eller kontakta Antagningen och ställ frågan om dina redan lästa kurser till dom och om möjlighet finns till validering https://www.antagning.se/se/start

    /Lena, Syv