flora
    Hej, jag går i 2an i naturvetenskapsprogrammet men jag tänker byta till natur/sam. Kan jag då söka till receptarielinjen ? och vilka kurser krävs det?

    2 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, byter du inriktning måste du se till att ändå läsa till Biologi 2, Kemi 2 och Matte 4 som krävs för Receptarieutbildningen. /Lena, Syv
    Härligt att få rädda liv ibland, haha...Lycka till/Lena, Syv