Hej Ruba, Antagning.se tar in på max 150% av studietakt - dvs 45 hp per termin som max. Dock känner vi till att folk läser mer. Det är svårt att hinna och orka läsa på mer än 150% av studietakt utan att det på ett negativt sätt påverkar hälsan. Därför avråder vi från att göra det.

    Hur gör man för att få läsa på mer än 150% på högskolenivå?
    De som gör det söker Nya utbildningar i första hand - och lägger sedan sitt eget program (där de redan läser) som lägre prioriterat alternativ. Inom programmet som de läser har de platsgaranti. Man blir i första hand antagen till de Högre prioriterade alternativen - upp till 150% av studietakt. Men sedan - då man redan har PLATSGARANTI inom sitt program, kan man inte bli utkastad där... då blir det i praktiken så att man kan bli antagen på mycket mer än 150% av studietakt.
    Det är inte omöjligt att Antagning.se upptäcker det "kryp-hålet" och täpper till det... men som det har varit förut - så kunde man göra så och kanske fortfarande kan idag.

    Bästa hälsningar

    ANNA