Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    vilken kurslitteratur som de studerande ska använda är det upp till läraren att svara på.
    Innehåll i kursen matematik 2 kan du se på t.ex matteboken.se/lektioner/matte-2

    Om du ska göra prövning i kursen och ej läsa kursen, så ska du ha kunskaper - alltså Kunna det som kursen innehåller, men vilka böcker man använde är upp till den som gör prövning. Ibland finns det rekommendationer ang.kurslitteratur på de ställen där man anmäler sig till prövningar. Eller så kanske det går att få kontakt med läraren och fråga vilken bok hen rekommenderar.
    vänligen
    Julia syv