Elvira
    Hej,

    Jag har en fråga ang NANAT gymnasiet. Går det att bli veterinär efter att man pluggat där? NANAT är naturvetenskaps linjen på rymdgymnasiet i Kiruna och undrar då om man kan utbilda sig vidare till veterinär efter det gymnasiet?

    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Elvira,

    i NA/inriktning Naturvetenskap ingår som obligatoriska alla de kurser som utgör särskild behörighet till veterinärprogrammet, i Sverige. Och detta oberoende av vilken gymnasieskola man läser på, pga det är Obligatoriska kurser i inriktningen Naturvetenskap. Så, även på Rymdgymnasiet kommer du på NA/naturvetenskap läsa fysik2, kemi2, biologi2 och matematik 4 som är kurser för särskild behörighet till bl.a veterinärprogrammet. :)