H
    Hej!

    Jag fyller grundläggande behörighetskrav till universitet, men tänker på att söka till en utbildning som kräver Matematik 2a/2b/2c. Jag har aldrig tagit Matte 2, utan bara tagit prövning på Matte 3b (för att fylla särskilt behörighetskrav för en annan utbildning). Uppfyller jag kravet Matte 2, om jag har Matte 3, eller måste jag gå just nån av kurserna på 2-nivå i Matte för att fylla kravet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej H,
    ja! du uppfyller behörighetskraven vad gäller matte 2, om du har godkänt betyg i matte 3.

    vänligen
    ANNA