Johanna
    Mina betyg( från höstterminen, jag vet ju inte än hur jag ligger till i vårterminens betyg) är inte tillräckligt bra för hum. Om jag går första året resturang, och sen hoppar in i hum, måste jag gå om ettan igen då? Vad har jag för alternativ, ifall jag inte kommer in på hum, när det är där jag verkligen vill gå?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är ofta så att man får gå om ettan om man byter program helt och hållet eftersom man missat för många kurser. Jag förstår att det är frustrerande att känna att man kanske inte kommer in på det program man verkligen vill gå. Är det språk du är ute efter att läsa så kan det finns möjlighet att läsa det på t.ex Samhällsvetenskapliga programmet som har en del kurser gemensamt med Hum.

    Kanske vore det bra om du även bokar en tid med din Syv på skolan för att diskutera igenom andra program/skolor som kan vara bra alternativ till Hum. /Lena, Syv