Måns
    Hej! Jag går just nu i 1an på Katedralskolan i Lund. Jag har bra betyg (C-A i alla ämnen) och vill gå med i antingen svenska marinen eller amerikanska US marine corps efter gymnasiet. Jag undrar om man kan gå på någon militärskola i USA sitt tredje år i gymnasiet? Ung något sånthär: http://www.armyandnavyacademy.org/ fast för internationella studenter (om det finns något sådant)

    MVH
    Måns

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Måns!

    Vad gäller svensk Försvarsmakt - så börjar man alltid med GMU, Grundläggande Militär utbildning. Det bästa är att kontakta Försvarsmaktens Rekryteringslinje. Här är kontaktuppgifter till dem: gå in på den här sidan. Teltid och chatt är från kl.10-15 på vardagar men det går också att kontakta dem via Twitter, Facebook & de finns också på YouTube och Instagram.

    Vad det gäller gå in i US militärskola, så kan vi tyvärr inte hjälpa till med det. Vi har ingen expert på studier i utlandet. Försök själv ta kontakt med Army and Navy Acedemy och fråga vad de kräver av dig som sökande för att kunna ta in dig.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare