Daniel SYV

    Hej Emma,

    Ta kontakt med ditt gymnasieantagningskansli. Du behöver inloggning till gymnasievalssida - för att kunna göra ansökan. I vissa län är det endast SYV som på sin inloggning kan lägga in anskan Undet OMVAL. personal på antagningskansliet kan lägga in din ansökan i systemet, tror jag. Frågan är om de vill göra det eller om de hänvisar dig till att du själv lägger in din anskan eller om det just i din del av Sverige sker på ngt. annat sätt - under Omval. om du berättar i vilken del av landet du söker till gymnasiet - kan vi hänvisa till rätt antagningskansli. Annars kan du se alla de olika gymnasieantagningskanslierna på www.antagningskanslier.se

    Sedan upprepas processen från förra året... du får Antagningsbesked kring Midsommar eller senast 3 juli.
    Hälsningar
    D: