Hannan
    Hej!
    Jag har funderat på att gå om årskurs 2 i gymnasiet då jag fått dåliga betyg i min gamla skola. Jag vill gå om i en ny skola, och undrar om det är möjligt att behålla de betygen som jag var nöjd med, alltså tre stycken, och göra om resten av ämnena när jag börjar årskurs 2 på nytt?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du har F i olika kurser så har du rätt att läsa upp dom på något sätt. Har du från E och uppåt så har du dessvärre inte rätt att läsa upp dom förren efter gymnasiet. /Lena, Syv