Anna

    Jag ska söka nytt jobb. Jag behöver lägga med avgångsbetyg från 1988 3årig gymnasie. Jag har betyg 2 i matte och svenska och då räknas det som ej fullgången gymnasieutbildning? Vilken minst avancerad kurs kan man läsa upp betygen?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anna!
    i dagen gymnasieskola är den första kursen matematik1 och på yrkesprogrammen läser man matematik 1a, det är alltså "minsta" matte-kurs inom gymnasiet idag (uppgift från augusti 2021). Innehåll i den kursen kan du se på matteboken.se/lektioner/matte-1