Alfred
    Hej! Har förstått att Handelshögskolan inte använder sig av meritpoäng i ansökningar. Min fråga är dock om jag kan använda kurserna från mina meritpoäng (som jag har höga betyg i) och byta bort kurser som jag har sämre betyg i.

    På hemsidan står det "Tänk på att vi inte tillämpar meritpoäng eller så kallade områdesbehörigheter" men gäller det även om jag skulle söka med dem för att försöka höja mitt jämförelsetal, inte nyttja dem som meritpoäng. Till exempel kurser som Engelska 7 eller Matte 4.
    • Mikael : Har du fått ut Examensbevis redan? Eller läser du fortfarande mot examensbevis?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du redan fått ut examensbevis då är det en situation men annars är det en annorlunda situation. Om du ännu inte fått ut examensbevis kan du kanske påverka hur ditt examensbevis kommer se ut.
    om du i examensbeviset har eller kommer att ha U-kurser, utökat program, då är det ”tredje situation”.
    Boka tid med Syv på din skola eller med personal på Handelshögskolan för att gå igenom just din situation.