Anders
    Hej,
    Jag ska ta studenten i år. Jag hade tänkt göra högskoleprovet (VT 2020) och komma in i Tekniskt basår för KTH men eftersom den är inställd nu kommer det inte att gå. Jag undrar nu ifall man gör nästa högskoleprovet (HT 2020) kan man med den ansöka till basår termin 2 hos KTH och gå den kursen VT 2020?

    Dessutom deras konkurrens i garantiplats är ju utifrån betyget man får under tekniska basåret. Men jag undrade ifall Basår, termin 2 utbildningen som kräver Kemi/Fys 1 och Matte 3 som behörighet för att plugga bara matte 4 och Fys 2 har samma räkning alltså konkurrens genom bara betyget man får från de kurser man läser eller + dom betyg man fått från de "behöriga kurser" man hade som tidigare dvs Kem/Fys 1 och Matte 3?
    • Milla : Ingen kan idag säga om högskoleprovet kommer genomföras hösten 2020. Sedan, vet vi ju inte vad för resultat på HP du får, om du gör HP.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    utbildningsutbud inför VT2021 kommer fastställas till 15 september 2020 och då vet man kanske också om högskoleprovet under hösten 2020 kommer att genomföras.
    ang. om man kan komma in i termin 2 på basåret - kan bero på hur många som har hoppat av från basåret. Ställ annars din fråga till [email protected]
    vänligen
    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare