Erik
    Hej!

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Enligt reglerna får man ångra sitt val till gymnasiet och ändra i det sista dagen i omvalsperioden. Sedan kan man komma in dit man vill bara om det finns lediga platser när alla behöriga sökande kom in.
    Men du kan alltid kontakta ditt antagningskansli och fråga om du kan göra en sen ansökan eller skrivas in i reserv alt om det finns ngt mer att göra. Vet du vilket antagningskansli du tillhör?
    Mvh Milla
    Studie- och yrkesvägledare
    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Om du inte har kontaktuppgifter till just "ditt antagningskansli", gå in på http://antagningskanslier.se och välj rätt kommun, så får du fram tel.nummer & epostadress till just ditt antagningskansli.
    Det skadar inte att fråga och har du tur som finns det lediga platser på den utbildningen dit du vill komma in på.
    Om man är behörig till ett viss gymnasieprogram & lediga platser finns, kan man alltid bli antagen även om man inte sökte i tid.

    Trevlig sommar & lycka till med ditt gymnasieval!
    Mikael