Tomas
    Jag ska börja mitt första år på gymnasiet i höst och börjar inse att jag har ansökt till helt fel gymnasium, jag skulle vilja byta ort helt och hållet och börja på en internatskolan, är det möjligt att byta så här sent?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du fortfarande kan kontakta din Syv på skolan eller den person som hjälpte dig med valet så kan du rådgöra med hen om du kan göra en sen ändringsanmälan. Om Syven är på semester så kanske du kan kontakta din Gymnaseiantagning och få hjälp med detta där. Du blir dock förmodligen antagen i mån av plats då utan garanti att du tas in beroende på hur läget ser ut inför reservantagningarna.

    Ett andra alternativ är att du tar den plats du blir antagen till och sedan kontaktar skolan du vill börja på vid skolstart och kollar om det finns plats då och eventuellt ställer dig i kö där. /Lena, Syv