William
    Jag har läst klart el & energiprogrammet i 1:an men har ångrat mitt val och vill istället gå i bygg. Jag vill samtidigt inte gå om ett år så jag undrar om det går att byta fast att jag får gå någon slags intensivkurs för att läsa igen mig. Jag ligger bra till i de gymnasiegemensamma ämnena om det är till någon fördel och jag skulle gå med på att få mindre praktik än de andra om det nu skulle behövas.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är mottagande skola som bestämmer om de kan ta in dig i år 2 på annat program, det handlar om vilka kurser du har gått och om det finns plats. Kontakta dom vid skolstart och kolla upp dina möjligheter till byte. /Lena, Syv
    ...fast Öppna husen är ju inte förren i november och då är det alldeles försent och sätta igång ett byte - du kan inte missa fler kurser! Och i första taget så är det dina kurser du gått och om du har missat mycket utav deras kurser OCH om det finns plats som styr./Lena, Syv
    • : Okej, jag undrar dock om det skulle vara bättre om man besökte skolan under öppet hus och hör med dem då, då kanske de får en helt annan uppfattning och att jag verkligen vill detta.