Shirin
    Hej! Jag går andra året på Grans naturbruksskola med inriktning hästhållning och känner på mig redan nu att jag har valt fel linje. Denna linje är lite för mycket häst för mig och jag har haft mina funderingar nu på att byta linje till Luleå praktiska med inriktning hantverks- frisör och undrar om det går att hoppa in redan nu än att behöva gå om?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är mottagande skola som bedömer om de kan ta emot dig - dom stämmer då av om det finns plats och sedan vilka kurser du har med dig. Nu har det gått väldigt långt in på din utbildning så jag tror det blir svårt att hoppa in i tvåan på helt nytt program dessvärre. Jag tror nog att du måste söka om från ettan.

    Du får väga in att du nu bara har drygt ett år kvar på ditt nuvarande gymnasieprogram - kanske är det värt att ta din examen och sedan sikta på en vuxenutbilding inom frisör efteråt? Boka tid med din Syv på skolan och prata om vilka olika alternativ du har innan du bestämmer dig. /Lena, Syv