William
    Jag läste el och energiprogrammet första året på gynmnasiet. Kände sen att det inte var rätt så jag bytte till bygg. Skolan som jag går på var den enda som kunde erbjuda en så kallad intensivkurs där jag får chans att läsa ikapp ettan. Nu när jag gjort det så börjar jag fundera på att byta skola då jag inte trivs på skolan jag går på. Går detta att göra nu eller?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du bör nog boka en tid med din Syv på skolan för prata om vad det är som du inte trivs med - om skolan kanske kan hjälp dig med något. Om du vill byta igen så är det mottagande skola som får göra en bedömning om de kan ta emot dig. Du får helt enkelt kontakta dom och redogöra för vad du har läst och hur din skolgång sett ut så är det dom som bestämmer. Prata med din Syv först! /Lena, Syv