Mizgin
    Hej, jag har precis börjat mitt första år på ett gymnasium med Sambeteende programmet men jag har märkt att det inte är det här jag vill gå. Jag vill byta till ett annat gymnasium med ett annat program. Men det gymnasiumet jag vill börja på har jag inte haft på min vallista. Går det att byta dit allafall?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Mizgin,
    om det finns ledig plats på den utbildningen som du vill gå /skola & program/ - och du är BEHÖRIG till det programmet, kan du antas direkt (det spelar, alltså, ingen roll - om du sökte innan eller ej).
    Jag råder dig ta kontakt med den skolan där du vill läsa (rätt person är rektor på programmet som garanterat vet om det finns lediga platser eller inte) och om plats finns och du är behörig, kommer den nya skolan att hjälpa dig att byta.
    Bästa hälsningar & lycka till!
    Mikael SYV