Alex
    Jag läser samhällsvetenskapligt , med samhällsvetenskap inriktning och jag har kommit fram till att byta program, alltså till ekonomiprogram. Jag går nu år 1 nu, och i höst kommer jag börja år 2......

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är mottagande skola/program som bedömer om du kan byta - man gör en bedömning utifrån de kurser du gått alternativt saknar, vilka betyg du har och om det finns plats. Så jag föreslår att du kontaktar skolan/programmet vid skolstart och ser om det är möjligt. /Lena, Syv