Linnea
    Hej!
    Jag går ut gymnasiet nu till sommaren och vill sedan plugga till sjuksköterska. Innan det måste jag dock komplettera och läsa matte 2a, 2b eller 2c (har endast läst matte 1b på gymnasiet) på komvux. Kan jag göra det nu till hösten (är 19 år, fyller 20 i januari 2015)? Eller måste jag vänta tills jag fyllt 20? Vill ju komma igång så fort som möjligt!

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du i sommar går ut med en fullständig gymnasieexamen så ska det inte vara något problem för dig att söka kompletterande gymnasiekurser på Komvux. Är din examen inte fullständig så måste du vänta till hösten du fyller tjugo. /Lena, Syv