Anna
    Hej! Går det att läsa transport efter gymnasiet, så att jag får behörigheter på såväl arbetsmaskiner som lastbil och truck eller är det bara en gymnasieutbildning? För tillfället läser jag musik på estetiska programmet.

    1 Svar

    Hej!

    Det är vanligt att man läser utbildningen på gymnasienivå.
    Det finns undantag att en del kommunala vuxenutbildningar (komvux) erbjuder utbildningen.
    För att få reda på det kan du kontakta komvux i den kommun som du är folkbokförd i.

    Annars finns möjlighet att ta t.ex truckkörkort på egenhand du får då själv betala för utbildningen hos olika privata utbidlningsföretag. Detsamma gäller även för arbetsmaskiner samt lastbil.

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV