Kainat

    Hej! Jag undrar om det är möjligt att plugga upp sina betyg i de ämnen man inte blev godkänd i på gymnasiet på komvux samtidigt som man pluggar på högskola? Med tanke på att om man vill efter utbildning plugga vidare till något annat men måste ha behörighet till den.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Det finns inga förbud mot att läsa på högskolenivå och på komvux samtidigt. Och det gäller bara att komma in på kurser/utbildningar och sedan hinna och orka läsa alla de utbildningar som man kom in på.