jade
    Hej,Jag går på gymnasiet nu och läser fysik i 2:an. Det finns en stor risk att jag kommer få F på fysiken,får man då ta bort det och läsa något annat istället?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du går Natur/natur eller Teknik/teknikvetenskap så ligger fysiken obligatoriskt i ditt program och den går dessvärre inte att byta ut utan synnerliga skäl och inte om kursen redan är igång. Upplever man sin studiesituation om ohållbar pga olika skäl så ska skolan först ge så mycket stöd som är möjligt för att du ska klara kursen. /Lena, Syv