Victor
    Om man går ett av gymnasieåren på en high school i Japan, kan man på något sätt tillräkna sig betygen därifrån så att man slipper gå om ett år när man kommer tillbaka till Sverige?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om man går i en svensk skola med svensk läroplan utomlands så brukar man ofta kunna tillgodogöra sig betygen när man kommer hem men går man i en lokal skola i landet så är det oftast inte möjligt utan man får gå om året när man kommer hem. Här kan du läsa mer http://www.utbytesstudent.se/

    /Lena, Syv