Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nej tyvärr så ligger Moderna språk fast som obligatorisk kurs. Om du har så stora svårigheter att det drabbar övriga studier och du har skäl så kan du möjligtvis byta ut kursen - det kallas att man Individanpassar programmet. Man kan dock inte byta ut kursen om den har startat och inte om man har börjat år tre.

    Man kan även som ett stöd där och då reducera bort kursen utifrån ett åtgärdsprogram - men då får man inte ut sin gymnasieexamen förrän man kompletterat kursen vid ett senare tillfälle under gymnasietiden eller inom vuxenutbildningen efter gymnasiet. /Lena, Syv