Camilla
    Hej!

    Jag har en fråga kring en person med studiebevis från gymnasiet. Personen saknar gymnasiearbetet. Hon har även F i en inriktningskurs; Religionskunskap 2 (studerade samhällsprogrammet inriktning samhällsvetenskap). Personen vill inte ha F i sitt examensbevis, men vill helst läsa en annan kurs. Om jag har förstått reglerna rätt, så bör det vara OK att byta ut Religionskunskap 2 mot vilken kurs som helst? Eftersom hon har med de gymnasiegemensamma och programgemensamma kurserna + att mer än hälften av återstående poäng är från kurser "riktade" mot samhällsprogrammet.

    Med vänlig hälsning

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Camilla,
    jag håller med dig. Det är OK att personen läser en annan 100p.kurs (vilken som helst) eller 2 st. 50p.kurser.
    Gymnasiearbetet bör man, som bekant, få godkänt betyg i - för att uppnå kraven för examensbevis.

    Vänligen
    ANNA