Jakob
    Hej Mitt namn är Jakob!
    Jag går andra året på Samhällsprogrammet men jag märkt att jag vill bli Revisor. Min fråga till dig är hur jag blir det?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom du som revisor behöver plugga ekonomi på högskolan så är det bra om du på Sam väljer till kursen Matte 3b -det gör dig behörig att söka olika ekonomiutbildningar på högskolan. Vad du behöver göra sen kan du läsa här http://www.revisorsnamnden.se/rn/utb_intro/bli_revisor.html

    Du behöver alltså inte gå Ekonomiprogrammet om du inte hemskt gärna vill det och gärna vill läsa ekonomikurserna- det går bra med Sam. Annars får du kolla med din Syv på skolan vilka möjligheter du har att byta program. /Lena, Syv
    ...såg just att du redan går i år 2 så då kanske ett byte inte är så aktuellt ändå../Lena, Syv