Adrian
    Hej, jag går samhällsvetenskapliga linjen och undrar om man kan välja till naturvetenskapligt basår efter gymnasiet för att sedan söka till läkarlinjen.

    1 Svar

    Lotta SYV
    Du har svaret själv. Du kan välja att gå ett naturvetenskapligt basår på högskolan eller läsa in kurserna biologi 1+2, fysik 1+2, kemi 1+2 samt matematik 3+4 på vuxenutbildningen (komvux).

    Prata gärna med din studie- och yrkesvägledare på din skola om detta.

    Lycka till!//Lotta