Olle

    Jag är inne på att börja plugga men jag vet inte till vad. Därför undar jag vart man kan vända sig för en mer generell vägledning där man inte blir bunden till någon specifik skola eller komun. Jag vill gärna ha ett individuellt möte face to face eller i alla fall telfon. För tillfället bor jag i Göteborg. Jag vill få vägldning kring vart man kan hitta utbildningar och annan information om vad det kan finns för utbildningar och lite allmänt om hur man ska tänka om framtiden. Just nu är jag intreserad av utbildningar kring arkitektur, byggnadsvård, snickeri, renovering, och liknade med även foto/film. Vart ska jag vända mig? mvh Olle ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Olle,
    i Göteborg vänder du dig till Arbetsmarknad och Vuxenutbildning - se information på goteborg.se/wps/portal/start/forskola-och-utbildning/vuxenutbildning-komvux-larvux/komvux/studie--och-yrkesvagledning/karriarvagledning---individuella-samtal

    Men du kan redan nu, direkt börja med att titta på information om måna yrken - på www.framtid.se finns info om över 2.ooo yrken. Börja t.ex med: Fotograf, Filmyrken, Arkitektyrken och Byggprojektör CAD/BIM.