Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du kommer söka till högskolestudier till hösten 2021, ska du kunna se hela utbudet från mars 2021. Utb.utbud kan förändras. De utb vi hittar idag kanske inte finns när det blir dags för dig att söka, men prata gärna med studievägledare på de institutioner där du i framtiden vill läsa.

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Eloise,

    jag rekommenderar att du tittar på utbilndingar i geovetenskap (kandidatprogram) och se sen om var som kommer passande masterprogram finnas att söka när det blir dags för dig att söka till utbildningar på avancerad nivå.

    ang. utbyte med andra universitet - t.ex GU (Göteborgs universitet) brukar erbjuda den möjligheten.

    Se gärna info på länken, nedan.

    https://gvc.gu.se/utbildning/program/geovetenskap-kandidat