Malin
    Hej!
    Får man behörighet att komma in på mattelärarlinjen på högskolan om man läser klart ekonomiprogrammet på gymnasiet? Eller måste man komplettera med något?
    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Merve,
    kravet på blivande Mattelärare är Matematik4.
    I Ekonomiprogrammets inriktning Juridik ingår det Matte 1b och 2b
    och i inriktning Ekonomi ingår det även Matte 3b.
    Lägg till Matte 4 inom programfördjupningen och på inriktningen Juridik - lägg till Matte 3b och 4, då blir du behörig att söka utbildning "Lärare i Matematik" på högskolan.

    Mvh
    ANNA SYV