Kimia
    Frågan ovan!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    behörigeht till Tandhygienistprogrammet på högskolan är:
    Grundläggande behörighet + Matematik 2a, 2b eller 2c, Naturkunskap 2, Samhällskunskap 1b / eller i stället för 1b kan man ha två mindre kurser: 1a1+1a2/.
    Se vad som ingår i VO i programplanen här http://www.gymnasieguiden.se/files/program/pdf/programplaner/VO.pdf
    För att uppnå Grundläggande behörighet måste du lägga till kurser Svenska 3 & Engelska 6 /då har du utnyttjat dina 200 p. valbara kurser inom Individuellt val/.
    De kurser som du sedan behöver läsa på KomVux för behörighet till Tandhygienist programmet är:
    Naturkunskap 1a:2; Naturkunskap 2 samt Samhällskunskap 1a:2. Det är sammanlagt 200 poäng /som man normalt sett läser på en termin, halvtidsstudier/.

    Hälsningar
    Mikael SYV