R
    Tja, jag undrar om man läser ett yrkesprogram som t,ex fordon och sedan vill plugga på Yrkeshögskolan behövs det inte någon särskild behörighet. T,ex man kan läsa till redovisningsekonom på YH men där krävs det mer i behörighet än vad man får på Yrkesprogram. Men på Yrkesprogram säger ju att man kan plugga direkt efter och vad man vill på YH. Stämmer det?

    Asså, Jag undrar om man läser ett yrkesprogram får man då automatiskt tillräde till alla YH-utbildningar?

    Mvh R

    2 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om man går ett yrkesprogram så finns det vissa utbildningar på Yrkeshögskolan där det räcker med en yrkesexamen men det finns även de som kräver en högskoleförberedande examen. Så det är lite olika. Här kan du läsa mer om Yrkeshögskolan och antagningen till den https://www.yrkeshogskolan.se/

    /Lena, Syv
    Julia SYV på FrågaSYV
    Hejsan!
    Undrar hur går det för dig med studier och för övrigt?
    Om yrkeshögskola och alla yh-utbildningar se www.yhguiden.se

    Återkom gärna om du har fler frågor! Ställ i första hand EN NY FRÅGA - då får du svar mycket snabbare. Vi läser givetvis kommentarer också men nya frågor prioriteras och vill man ha svar snabbt, är det bäst att ställa en ny fråga!

    Bästa hälsningar och lycka till!
    Julia SYV