Marina
    Hej! Jag gick estetiska på gymnasiet men vill nu ha ett yrke - vill bli kock eller konditor eller bagare eller helst alla tre. På komvux i min kommun finns inte pengar att ge yrkesutbildning för oss som redan har gymnasiekompetens och vad gör jag nu? Hjälp!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marina! Det är ett stort problem som tyvärr inte har någon bra lösning: om man redan har gymnasieutbildning och vill skaffa sig ett yrkesutbildning på gymnasial nivå!
    Sök på komvux trots att chanserna få plats är små och fundera också på att bli vuxenlärling. Om du hittar en arbetsplats som tar emot dig som lärling och fråga på arbetsförmedlingen om de kan hjälpa till med aktivitetsstöd. Önskar dig det bästa och håller tummarna! Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare