Yus
    Kan någon snälla förklara vad detta betyder ? Betyder det att jag måste gå om 3 år gymnasiet?

    Antagningsinformation - OBEHÖRIG
    Vi har ännu inte fått betyg från dig som visar att du har rätt förkunskaper för den här utbildningen. Nedan visas vilka förkunskaper som saknas för behörighet.
    Förkunskaper för den grundläggande behörigheten - det här saknar du:
    Grundläggande obehörig - Godkänd förutbildning saknas
    Förkunskaper för den särskilda behörigheten - det här saknar du:
    Matematik B, Naturkunskap B, Samhällskunskap A eller Matematik 2a / 2b / 2c, Naturkunskap 2, Samhällskunskap 1b / 1a1+1a2

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Har du laddat upp ditt Slutbetyg eller examensbevis på Antagning.se?

    Antagning.se har inte av Dig fått betyg som bekräftar att du har de betygen som krävs. Ladda upp alla de betyg du har. Sista dag att höra det, om du söker utbildning till våren , är den 1december 2017.

    Studie- och yrkesvägledare

    Se om info på https://www.uhr.se/syv/hogskola-med-utlandska-meriter/att-soka-till-hogskolan-med-utlandsk-gymnasieutbildning/ blir till någon hjälp; ta annars både alla dina betyg och skriv ut svar från Antagning.se och ta allt med dig när du går pratar med SYV på komvux. Be också antagning.se att mer ingående förklara varför de anser att du saknar Grundläggande behörighet .

    • : Jag har laddat upp mitt utländska examens bevis / gymnasie. Förstår inte vad det är som de kräver ? Är det några ämnen?
    • Milla : Eftersom det är Antagning.se som kräver det, kanske bäst du frågar dem vad de kräver och varför ... Som det ser ut anser de inte att de betyg du laddade upp bekräftar att du har rätt behörighet.