Hanna
    Hej! jag undrar om vad du tänker om GLU programmen, är det ett smart val? kan jag sedan läsa vidare om jag vill fortsätta? om jag tillexempel går handel eller barn och fritid på GLU? går deet sedan att läsa vidare då? :)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Hanna,
    jag undrar att du med GLU menar Lärlingsutbildning på Uddevalla Gymnasieskola
    http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/uddevalla-gymnasieskola?

    För att läsa vidare behöver du lägga till kurser för Grundläggande behörighet.
    På Handel/Administration programmet och på Barn/Fritids är det kurser: Engelska 6 samt Svenska 2 och 3 som behöver läggas till.
    Det borde finnas möjlighet att göra det, oavsett om det är Lärlingsutbildning eller Traditionell yrkesutbildning.

    Om du redan nu vet vilken eftergymnasial utbildning du vill söka sen, titta på vilken Särskild behörighet den kräver. När man vet det, kan man avgöra om det blir möjligt att skaffa sig den under gymnasiestudier på Handel/Administration och/eller på Barn/Fritid programmet.

    Mvh
    Mikael SYV