Filip
    Jag vill plugga vidare, men matematik 2b krävs...
    Och jag har bara godkänt i matematik 1a från gymnasiet..
    Jag hade tänkt läsa Matematik 2b på komvux, vuxenutbildning, kan jag det?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, du kan det. Efter matematik 1a får man läsa en valfri kurs på nivå 2, alltså matematik 2a, eller 2b, eller 2c.

    • : Tusen tack!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!