Hans
    Hej!

    Läser nu Spa1 och kommer få ett godkänt betyg i det. Jag är egentligen behörig till Spa3 då jag läste spanska i grundskolan, men valde att börja med nivå 1. Kan jag till nästa år hoppa direkt till Spa3, nu när jag märkte att Spa1 var lite väl enkelt? Eller måste jag gå via Spa2 för att bli behörig till Spa3 nu när jag valt Spa1?

    Tack!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    det är mycket ovanligt att kunna få läsa moderna språk 1 om man har läst språket på grundskolan; det är extremt sällan det händer, troligtvis skedde det ett misstag och du borde inte få börjat med spanska 1, utan blivit placerad till spanska 3 direkt.
    Eftersom du beskriver en situationen som ej borde finnas, så är det omöjligt att svara om vad som händer om du vill läsa spanska 3 nästa år. Jag kan tänka mig att de lektionerna ej kommer passa in i schemat för dina övriga studier; du borde nu kunnat hoppa över till spanska 3 och nästa år läsa spanska 4 i så fall.
    Prata med SYV på din skola.
    Vänligen
    ANNA