X

    Hej! Jag går mitt andra år på samhäll och kommer inte klara av matte 2b i och med att jag missat mycket. Min fråga är om jag kan göra en prövning efter sommaren, det vill säga göra en prövning i matte 2b mitt tredje år på samhäll. Är gymnasieskolor skyldiga att erbjuda prövningar i matte 2b?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, eftersom du läste matte 2b och du fick F i kursen, då är skolan skyldig erbjuda dig möjlighet att genomföra en prövning. Tidpunkt för prövningen är det skolan (rektorn) som bestämmer men det måste vara innan du går ut år3 på gymnasiet.