Ola
    Får alla som söker till en linje, i detta fall Estet Musik, göra antagningsprov? Och i sådana fall om man gjort antagningsprov och inte kommer in på första valet, gör man då om antagningsprovet på andrahandsvalet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Ola,
    det brukar räcka med att göra antagningsprovet en gång - på sitt första val. Sedan gäller de poängen man fick på det provet - vid antagning till andra alternativ.
    Dock, kan det förekomma avvikelser från det upplägget.
    Det är därför bäst att kontakta Antagningskansliet i sitt län för att försäkra sig om att inga avvikelser från det vanliga upplägget finns på just de skolorna som är intressanta för dig.
    På en hemsida http://www.antagningskanslier.se finner du kontaktuppgifter till alla de olika Antagningskanslierna. Om du återkommer med uppgift: din bostadsort, kan jag skicka kontaktuppgifter till rätt Antagninskansli.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare