Kristoffer
    Hej!
    Har hört att det går att göra prövningar i de äldre matematikurserna och har funderingar på att göra detta. Min fråga är då, påverkar detta antagningen till högskolan med ett behörighetskrav på matematik 4? Skall tilläggas att jag läst både matematik i gamla matematiksystemet och i det nya.

    Med vänlig hälsning,
    Kristoffer

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja man kan tenta gamla gymnasiekurser inom Komvux. Är det Matte D du vill pröva i så motsvarar ju den Matte 4 så då blir du behörig där den kursen krävs. /Lena, Syv