Milla SYV på FrågaSYV

    För att göra prövningar när du inte längre är gymnasieelev, behöver du inte uppvisa några betyg eller bevis på att du läste ngn kurs; hitta bara var du kan göra prövning och anmäl dig.

    Elever på gymnasiet får göra prövningar endast på sin egen skola och endast om de fick F eller om undervisning i en obligatorisk kurs inte kan erbjudas eller om rektor beviljar göra prövning.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Jag slutade gy för 2 år sedan. Men går det bra o göra prövning i Dari steg 4 och hoppa av steg 1, 2 och 3?
    • Milla : Du behöver inte visa upp betygen i lägre kurser eller i några kurser alls - för att få lov att anmäla dig till prövningar.