Hej Sofia,
    var prövningar erbjuds och om det över huvudet taget går att hitta - kan vi tyvärr inte svara på. Allmänt är det ännu mycket svårare nu (pga Covid-19) att hitta var man kan göra prövning när man inte längre är gymnasieelev, än det var innan.
    Gymnasieelever gör prövningar på sina gymnasieskolor och bara i undantagsfall.
    För att betyget ska räknas in - i ansökan till högskola till HT20, måste betyget vara antagning.se tillhands senast 18 juni 2020, alltså om ca fem veckor. Det är mycket tveksamt att ngn som ej redan är anmäld till en prövning skulle hinna med det nu. Men jag önskar dig lycka till!