Elias
    Hej, SYV.

    Jag går i åttonde klass och mitt meritvärde ligger stabilt på 280 nu inför sommaren. Jag har spanat in GTGs högskoleförberedande program och undrar hur meritvärdesgenomsnittet ser ut på denna linje. Jag är också oviss om studieersättningen man får i gengäld för praktiken man utför under läsåren. Vilken/vilka summor rör det sig om?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så är detta inte något jag kan svara på eftersom jag inte jobbar i regionen och således inte har tillgång till statistik eller information om praktikersättning. Boka tid med din Syv på skolan - hen bör ha all denna information. /Lena, Syv