Amer
    Hej,
    Jag har gjort engelska A nationella prov reading dvs läsförståelse, jag fick 26 poäng av 54. Jag undrar om det är godkänt? Om inte, hur många poäng krävs det?
    Sen undrar jag hur många poäng som krävs i hörförståelse för att bli godkänd. Jag har försökt göra provet men förstod knappt ett ord så jag är rätt orolig.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, förstår din oro men eftersom detta mer är ett forum för gymnasiefrågor, yrken och studier så är NP utanför mitt kompetensområde dessvärre. Det bästa är nog att du pratar med ansvarig lärare för att få korrekt information så du känner att du har koll och inte går omkring med oro. Hoppas det löser sig. /Lena, Syv