Aline
    Hej!
    Vilka ämnen måste jag ha behörighet i för att kunna söka till ämneslärarprogrammet årskurs 7-9?
    Jag har grundläggande behörighet dvs matematik 1b, svenska 1, 2 och 3, engelska 5 och 6 och gymnasiearbete. Behöver jag matematik 2b och kurser i samhällskunskap?
    Tack!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom du inte skriver vilka ämnen som du vill läsa som ämneslärare har jag svårt att kolla vad du behöver. Du behöver ju först och främst den grundläggande behörigheten och den har du om du har minst E i 2250 kurspoäng av 2500 och sen minst E i de kurser som du nämner i ditt mejl. Utöver det kan du behöva vara godkänd i fler kurser beroende på vilka ämnen du ska bli lärare i. /Lena, Syv