Emma

    Hej! Jag har varit inne på Antagning.se och läst och vill bara dubbelkolla med er. Om en elev har ett slutbetyg från 2003, omvårdnadsprogrammet, då är hen behörig om hen har lägst betyget G i kurser som motsvarar 90 % av ett fullständigt program? Det är inte som idag, att hen behöver ha särskilda kurser och liknande? Hen har även läst medicinsk grundkurs och vård- och omsorgsarbete (inom programmet), detta ger väl en särskild behörighet i naturkunskap B till sjuksköterskeutbildningen? Tack!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emma,
    information på www.antagning.se borde vara rätt och aktuell. Hur informationen bör tolkas kan man ibland ha olika åsikter om. Problemet är bara att det är den tolkning som antagning.se gör som kommer att gälla, oavsett vad t.ex jag tycker eller någon annan SYV. Därför är det bäst att kontakta antagning.se om man är osäker på vad som gäller: om en elev har grundläggande behörighet och särskild behörighet. Jag gör samma tolkning som du gör, men det betyder inte per automatik att även antagning.se kommer göra exakt samma tolkning och det är ju deras beslut som sedan gäller.

    Du kan kontakta Antagning.se på olika sätt, t.ex kan du ringa Antagningservice måndag till fredag kl 9–16. tel.nummer 0771-550 720.

    Chatta ... Om chatten står det så här: "Vi kan inte svara på frågor om din behörighet via chatten. För de frågorna ska du i stället ringa eller mejla oss". Till chatten.
    Mejla din fråga; Du kan också mejla till Antagning.se. Till mejlformuläret.