Denise
    Jag vill gärna börja studera på högskolan men gick ut 2005 och saknar 100 poäng för att ha grundläggande behörighet. Jag har dock gjort 1.5 på högskoleprovet. Får man läsa upp enligt de nya reglerna?

    Med vänlig hälsning Denise

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du vill börja plugga igen och grattis till ett bra högskoleprov! Du ska fortfarande ha möjlighet att pröva gamla kurser via Komvux eller via ditt kommunala gymnasium där du kan söka att göra en extern prövning. Du kan även läsa en ny kurs så du får ihop din grundläggande behörighet. Kontakta en Syv på Komvux i din hemkommun och kolla vilka möjligheter du har i just din kommun. /Lena, Syv